Otázky dějiny pedagogiky II. reformní směry 1H 2015

17.04.2015 08:09

Otázky

1.    Popiš 4 kroky Herbartovy výuky.

2.    Na kterých dvou vědách měla podle Herbarta pedagogika stát a proč?

3.    Co je Herbartismus?

4.    Jaké jsou základní charakteristiky reformních směrů? (uveď alespoň 5)

5.    Na čem je založená metoda Montessori?

6.    Vysvětli, co je projektová výuka a kdo ji založil?

7.    Co znamená individuální/individualizovaná výuka podle daltonského plánu?

8.    Popiš 4 specifika Waldorfské pedagogiky.

 

Úkoly (mohou se lišit)

A)   Spojte pedagogické představitele s charakteristikami

 

 

John Dewey

Marie Montessori

Johan Fridrich Herbart

Rudolf Steiner

Helen Parkhustová

 

 

 

Didaktické pomůcky

Práce s handicapovanými dětmi

Projektová výuka

Valdorfská pedagogika

Eurytmie

Pedagogika jako věda

Kniha Škola a společnost

Individualizovná výuka

 

 

 

 

B)   doplňte

 

……………chtěl prosadit pedagogiku jako samostatnou …………… . Měla stát na dvou dalších oborech: ……………… a ……………… První stanovuje …………… a druhá pomáhá zvolit …………..

Při výkladu látky by si žáci měli v hlavách utvářet ………………… Pro výchovu dětí jsou nutné nejen dozor a odměny a tresty ale také ………………. a ………………

 

 

…………….. je představitel americké pedagogiky. Děti mají při výuce postupovat od …………… k ………………… Měli by si vše zkoušet a proto zakládá pracovní školy a vytváří tzv. ………………… výuku.

 

………………………….. byla italskou lékařkou, pracovala s dětmi s …………… a zjistila že její metoda lze použít i pro děti v běžné škole. Děti v při této metodě samostatně pracují s ………………pomůckami, které si mohou samy …………