Otázky dějiny pedagogiky II. reformní směry 1H 2015
Otázky
1. Popiš 4 kroky Herbartovy výuky.
2. Na kterých dvou vědách měla podle Herbarta pedagogika stát a proč?
3. Co je Herbartismus?
4. Jaké jsou základní charakteristiky reformních směrů? (uveď alespoň 5)
5. Na čem je založená metoda Montessori?
6. Vysvětli, co je projektová výuka a kdo ji založil?
7. Co znamená individuální/individualizovaná výuka podle daltonského plánu?
8. Popiš 4 specifika Waldorfské pedagogiky.
Úkoly (mohou se lišit)
A) Spojte pedagogické představitele s charakteristikami
John Dewey
Marie Montessori
Johan Fridrich Herbart
Rudolf Steiner
Helen Parkhustová
Didaktické pomůcky
Práce s handicapovanými dětmi
Projektová výuka
Valdorfská pedagogika
Eurytmie
Pedagogika jako věda
Kniha Škola a společnost
Individualizovná výuka
B) doplňte
……………chtěl prosadit pedagogiku jako samostatnou …………… . Měla stát na dvou dalších oborech: ……………… a ……………… První stanovuje …………… a druhá pomáhá zvolit …………..
Při výkladu látky by si žáci měli v hlavách utvářet ………………… Pro výchovu dětí jsou nutné nejen dozor a odměny a tresty ale také ………………. a ………………
…………….. je představitel americké pedagogiky. Děti mají při výuce postupovat od …………… k ………………… Měli by si vše zkoušet a proto zakládá pracovní školy a vytváří tzv. ………………… výuku.
………………………….. byla italskou lékařkou, pracovala s dětmi s …………… a zjistila že její metoda lze použít i pro děti v běžné škole. Děti v při této metodě samostatně pracují s ………………pomůckami, které si mohou samy …………