Požadavky 1H projektování
Cíle Úkolu
· Dovede stanovit konkrétní cíl adekvátní pro klienta či skupinu.
· Dovede naplánovat naplnění pedagogického cíle rozumí pedagogickému projektování.
· Dovede k vybranému cíli zvolit vhodné metody a formy.
· Přizpůsobuje výuku potřebám klienta, naplňuje didaktické zásady.
Úkol
Projektování pro klienta či skupinu klientů
Student rozplánuje naplnění střednědobého cíle pro klienta či skupinu klientů. Jedná se o stanovení adekvátního cíle, naplánování postupných kroků, jejich rozložení do časového plánu a volbu konkrétních metod a postupů.
K projektu mohou být vytvořeny další materiály např: pracovní listy, obrazové pomůcky, prezentace, didaktické pomůcky, které by byly použity při práci s klienty. Pokud je máte uvedeny v přípravě, pak je přiložte.
Student svůj projekt okomentuje - vysvětlí, proč zvolil metody a formy v přípravě uvedené.
Obsah projektu:
Úvodní charakteristiky:
- Cílová skupina (pro jakou skupinu /jednotlivce věk, počet, charakter)
(možný návrh: Senioři/Děti ze ZŠ s ADHD či specifickými poruchami učení – dyslexie, dysgrafie…/Postižení/Jiné kultury, cizinci)
- Bližší charakteristiky (další charakteristiky jedince/skupiny – o koho se přesně jedná, jak pracují a projevuje/í se, zda je tam nějaké postižení jakého druhu konkrétně tj. nejen „zrakově postižený“, ale pokusit se popsat blíže o jaké zrakové postižení se jedná a jak se to projevuje – např. zbytky zraku – vidí stíny…)
- Cíl ( konkrétní formulace cíle – střednědobého)
- Délka a průběh edukace (kdy se budete setkávat, jak dlouho)
- Místo a pomůcky (Kde se to bude odehrávat, co k tomu je potřeba)
Obsah - plán:
- Rozplánování cíle na jednotlivá „setkání“ a zkonkretizování cíle pro každé setkání.
- Obsah jednotlivých setkání – popsat použité metody a formy
- Způsob ověření naplnění cíle (na konci).
Přílohy
- Vytvořené pracovní listy k hodině/ prezentace tématu/ obrázky/zpracovaná didaktická hra/ materiály, které k projektu budou použity aj. – pokud jsou potřeba.
Komentáře k projektu:
V komentáři student vysvětlí, jak se mu na projektu pracovalo, co pro něj bylo obtížné, proč volil určité formy a činnosti.
Podmínky:
Projekt bude vytištěn/ručně napsán cca v délce 1-2 strany, v případě ručně psaného textu delší. Projekt bude do 12.6. předán osobně (tj. ne mailem) pedagogovi.
Hodnoceny budou všechny části projektu, jeho promyšlenost, adekvátnost ke skupině, zpracování, přílohy.