Požadavky 1H projektování

15.05.2015 10:15

Cíle Úkolu

·         Dovede stanovit konkrétní cíl adekvátní pro klienta či skupinu.

·         Dovede naplánovat naplnění pedagogického cíle rozumí pedagogickému projektování.

·         Dovede k vybranému cíli zvolit vhodné metody a formy.

·         Přizpůsobuje výuku potřebám klienta, naplňuje didaktické zásady.

Úkol

Projektování pro klienta či skupinu klientů

Student rozplánuje naplnění střednědobého cíle pro klienta či skupinu klientů. Jedná se o stanovení adekvátního cíle, naplánování postupných kroků, jejich rozložení do časového plánu a volbu konkrétních metod a postupů.

K projektu mohou být vytvořeny další materiály např: pracovní listy, obrazové pomůcky, prezentace, didaktické pomůcky, které by byly použity při práci s klienty. Pokud je máte uvedeny v přípravě, pak je přiložte.

Student svůj projekt okomentuje - vysvětlí, proč zvolil metody a formy v přípravě uvedené.

 

 

Obsah projektu:

Úvodní charakteristiky:

-       Cílová skupina (pro jakou skupinu /jednotlivce věk, počet, charakter)

(možný návrh: Senioři/Děti ze ZŠ s ADHD či specifickými poruchami učení – dyslexie, dysgrafie…/Postižení/Jiné kultury, cizinci)

-       Bližší charakteristiky (další charakteristiky jedince/skupiny – o koho se přesně jedná, jak pracují a projevuje/í se, zda je tam nějaké postižení jakého druhu konkrétně  tj. nejen „zrakově postižený“, ale pokusit se popsat blíže o jaké zrakové postižení se jedná a jak se to projevuje – např. zbytky zraku – vidí stíny…)

-       Cíl  ( konkrétní formulace cíle – střednědobého)

-       Délka a průběh edukace (kdy se budete setkávat, jak dlouho)

-       Místo a pomůcky (Kde se to bude odehrávat, co k tomu je potřeba)

 

Obsah - plán:

-       Rozplánování cíle na jednotlivá „setkání“ a zkonkretizování cíle pro každé setkání.

-       Obsah jednotlivých setkání – popsat použité metody a formy

-       Způsob ověření naplnění cíle (na konci).

 

Přílohy

-       Vytvořené pracovní listy k hodině/ prezentace tématu/ obrázky/zpracovaná didaktická hra/ materiály, které k projektu budou použity aj. – pokud jsou potřeba.

 

Komentáře k projektu:

V komentáři student vysvětlí, jak se mu na projektu pracovalo, co pro něj bylo obtížné, proč volil určité formy a činnosti.

 

Podmínky:

Projekt bude vytištěn/ručně napsán cca v délce 1-2 strany, v případě ručně psaného textu delší. Projekt bude do 12.6. předán osobně (tj. ne mailem) pedagogovi.

Hodnoceny budou všechny části projektu, jeho promyšlenost, adekvátnost ke skupině, zpracování, přílohy.